Retazos conectados

Escritos de Diego Bartolomé para acompañar a la vida

Som una nació, nosaltres decidim …


… que ens agrada que guanyi Espanya el Mundial de futbol 2010

Catalunya és així de plural, democràtica, oberta i amb molts sentiments dins la seva ciutadania.

Així com la manifestació d’Òmnium Cultural convocava molts milers de persones (probablement ni el número escandalosament baix de 56.000 de l’empresa Lynce ni el més d’un milió de la Guàrdia Urbana amb els mètodes de sempre) dissabte a la tarda a Barcelona, ahir diumenge a la nit, també milers de catalans demostraven alegria per la victòria d’Espanya al Mundial 2010 de Sudàfrica (en públic alguns i en privat molts més). I no passa res, crec que és bo per la convivència i la riquesa del país.

Como no soy un experto y no sé si a nivel macroeconómico el resultado de una independencia sería positivo en la suma de sus partes, sólo sé lo que no quiero: que debates identitarios rompan la armonía que respiramos en este país tan maravilloso, y que nos concentremos en tareas más importantes como el progreso social y económico, con valores como la cooperación, solidaridad y la ambición de liderazgo internacional. Dedicar energía a debates de este tipo dispersan esfuerzos y no enfocan las políticas macroeconómicas correctamente, malgastando los recursos económicos e inmateriales tanto públicos como privados.

Pero también me gustaría que no se dijeran mentiras sobre Catalunya y los catalanes, ni se use Catalunya como arma o instrumento partidista, aquí se respira un ambiente de normalidad, paz, multiculturalidad, diversidad probablemente como en ninguna otra parte de España. Tampoco quiero que se ataque al catalán, nacer con dos lenguas es un privilegio, da más facilidad para adaptarse a entornos internacionales y aprender otros idiomas más rápido. Y más recursos para emprender más y mejores proyectos, pero gestionados también más eficazmente sin el despilfarro de gestión por el número de administraciones.

Catalunya ha de ser el motor d’innovació i el pol econòmic més fort del Sud d’Europa, i per això hem de continuar construint marca, treballant força. i fent que no ens afecti l’entorn. Amb esforç, sempre hi ha premi. Us deixo la foto de la portada d’Òmnium, espectacular.

Manifestació del 10 de Juliol de 2010 a Barcelona.

Written by Diego Bartolome

12/07/2010 a 09:28

Publicado en Actualidad, Política

A %d blogueros les gusta esto: